27 Ocak 2013 Pazar

Sevgili günlük vol.19 - Trafik canavarı olmadan hemen önce.

Nbr?
Pazar gününün son saatleri diye resmen mutsuzluktan öleceğim resmen. Her hafta sonu aynı şey. Koca bir haftanın acısını hafta sonu çıkarmazsam resmen içim rahat etmiyor şu ara. Saçmalık oysaki.
Ama bak dün güzeldi hakkını yemeyelim şimdi.
Hafızım ilk çarşı iznine çıktı. İlk çarşı deneyimi olduğundan ve bilmediği bir şehirde olmasından mütevellit zamanı pek düzgün kullanamadık. Ama sürekli telefonda ve az da olsa skype görüşmesi yapıp özlem gidermeye çalıştık. Bu bize 2 hafta yetecek. Yani umarım, inşallah. -çok özledim!-

Bugün oflaya poflaya ilk direksiyon dersine gittim.
Bizim evde kimsenin ehliyeti yok. Kaç tane insanın babasının ehliyeti yoktur acaba. Benimkisi bir acaip. Hiç istememiş hiç ihtiyaç duymamış. Onca zaman başımın etini yedi. Kızım ehliyet al, kızım kursa yazıl diye hiç oralı olmadım. Şimdi ondan gizli kursa gidiyorum, sınavları da verip süpriz yapcam. (:
Neyse bugünkü dersten bahsedeyim sana.
Valla ne yalan söyleyeyim araba kullanmaktan, trafiğe çıkmaktan tırsmıyor değilim. Dediğim gibi evde ehliyeti olan bir baba olmadığı için babalara meraklı da değilim. Bu kış hafız askere gitmeden bana bir şeyler öğretmek istemişti ama ben panik halde aniden arabayı durdurup kendimi dışarı attım."Yok ben yapamıyorum ya!" diye söylenmelerim de cabası. Çocuk iyi katlandı o gün bana.
Hemen hemen benzer şeyleri bugün de yaşadım.
Önce bu havada ders mi olur diye kaçmaya çalıştım, sonrasında hoca anlatıp "hadi yer değiştiriyoruz" dediğinde mızıklandım.
Hoca halimden anladı, ilk derste sizden çok iyi bir performans beklemiyorum tabii ki dedi. Yarım saatin sonunda da hocanın dediğine göre bayağı iyiymişim.
BAYA İYİ!!
Ha bir de frene o kadar yüklenmemem gerektiğini söyledi.
:(
Abartıyorsun diyeceksin de gerçekten hiç benlik değil böyle şeyler. Neden bilmiyorum ama gerçekten benlik değil.


Söyle bakalım araç kullanmadan önce ya da kullandığın esnada özellikle dikkat ettiğin şeyler neler?
Benim gibi çömeze verecek tüyon elbet vardır diye düşünüyorum.
Öperim.


8 yorum:

  1. Benim bu konudaki yazımı okumuştun di mi? Devamı gelecek onların :)
    Bizim evde iki ehliyet bir şoför olmasına rağmen ben de sürücü kursunun hocasıyla ilk kez trafiğe çıkmıştım.
    Dersin 5. dakikasında, en kalabalık caddelerden birinde ve akşam trafiğinde sağa çekip, direksiyonu bana teslim etti. "Aynanı kontrol et, sinyalini ver, hareket et" dedi. Aynaya bir baktım, trafik mütemadiyen akıyor, bir dursa çıkıcam :D
    Frene de ayağın alışır, yol korkun da geçer.. Karşıdan gelen arabanın üstünden geçmeyeceğini gördükçe, "ya böyle üstüme üstüme geliyor" hissi geçecek! Üstüne gelmiyor, yolunda gidiyor adam :)
    Önündeki araçlarla aynı hizada kalmaya her zaman dikkat et, şerit ihlali yapma. İlk zamanlar direksiyonu dahi kontrol edemezsin, elin titreyebilir. Kullandıkça el, göz, ayak koordinasyonun gelişecek. Mümkünse kursta düz vites araçla öğrenmek istediğini söyle, ne zaman ne araç kullanacağını bilemezsin, otomatik vitesi herkes kullanabilir, o konuya sonra gireriz :)
    Geri giderken her zaman aynalarını kullan, düz giderken de aynalarını kontrol et, sakın aynaya bakmadan şerit değiştirme, yaklaşan aracın hızını kestiremiyorsan bekle acele etme.. Gözün yayalarda, motorsiklet ve bisikletlerde olsun! Ara sokaklarda nereden ne şekilde çıkacakları belli değil ve "nasılsa şimdi durur" karikatürü gerçekten doğru! Arabanın üstüne yürüyorlar resmen!
    Yarım debriyajdan ayrılma :D Bir deneme yap, debriyajı yarıya kadar yavaşça bıraktığında, hiç gaza basmasan dahi aracın kalktığını göreceksin ;) Her zaman bu şekilde yarım debriyaj ile kalk, zaten başka şekilde kalkmaz :) Kırmızı ışıkta debriyaja basarak değil, vitesi boşa alıp frene basarak bekle, kız gibi balataları tüketme :))
    Son olarak emniyet kemerini takmadan bakkala bile gitme! Ve bir kadının araç kullanabilmesini çok önemsiyorum, bunun çoluk çocuk hali var, bunalıma girip Gratis'e gazlaması var o yüzden vazgeçme :P :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçil!
      Bir tanesin sen ya üşenmemiş uzun uzun yazmış!
      Evet bloguna yazdığın o yazıyı okumuş, yorum da bırakmıştım hatta. Onlarla birlikte bunları da aklımın bir ucuna yerleştireceğim. Çok çok çok işime yarayacak biliyorum. Ne kadar teşekkür etsem az!
      (:

      Sil
  2. naber:) kuzum baban esıttır ben hatta ozel sofor tutmayı dusunuyorum nasıl astım kendımı o denlı yanı cok ıhtıyacım yok ne dıyım kuzum ozlem artacak dondugunde buyuk bır ozlemle askla gelecek :) az kaldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grace! Özledim seni de kocaman!
      Biliyorum az kaldı biliyorum geçecek bunların hepsi ama işte laf anlatamıyorum ki kendime.
      ):

      Sil
  3. Kursta kullandığın arabayı tek başına kullanmadığın için yani hocada ordan müdahale ettiği için anaa ne güzel sürüyorum lan ben diye bi havaya girmiştim.Hocada habire gazlıyo o çok iyi çok mükemmel falan.Tabii uğraşmak istemediği için ordan kendi müdahale ediyo.Allahım diyorum bizim arabayı kullanırken kalkışlarda zorlanıyodum,ne güzel sürüyorum demek ki öğrendim falan derken,ehliyeti aldım.Ama tabi normal arabyla kullanınca hiç öyle değil.Özellikle park etmek.Ama herşeyde olduğu gibi yeterli pratikle herşey çözülür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araba alıp bana öğretmelisin kullanmayı sev. :D

      Sil
  4. Benim ehliyetim 2008 tarihli ama yıllardır cüzdanımın en görünen yerinde yatmaktan başka bir işe yaramadı. Vites düşürmeyi hala bilmiyorum. Bu sene başlayacağım pratiklere bakalım hayırlısı. Sana da kolay gelsin canım -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratikle halledilir ya.
      Sana da şimdiden kolay gelsin. (:

      Sil

Üşenmeyip yorumladığın için teşekkürler. (: