19 Mayıs 2010 Çarşamba

Mor ve Ötesi - Masumiyetin Ziyan Olmaz.

Mor ve Ötesi 8.albümleri ile karşımızdalar. Her ne kadar ben de bir çok dinleyici gibi "Başıbozuk" albümünü saymıyorum. Eski şarkıların canlı ve farklı versiyonları vardı çünkü.
Uzun zamandan sonra eski Mor ve Ötesi tadında bi albüm olduğunu düşünüyorum. Beklediğimize değdi.
Albümde her zamanki gibi siyasi ve sosyal içerikli şarkılarda var; festus ve nakba gibi.
Nakba, Filistin'de İsrail'in kurulduğu günü anlamına gelmektedir, Felaket Günü olarak da geçer.
Festus, bu şarkılarında ise, polise güzel bir giydirme var. Tam tarihi hatırlayamamakla birlikte Beyoğlu Karakolunda zencilerin öldürülmesi olayıyla ilgili.

Ama benim En çok takılıp kaldığım şarkı, Araf,

albin işine bak
yüzüne bakamaz
ağlar durur sen uyurken
yalnız olamayan böyle mi yapar
dersen
anlarım

aşkın içine bak
en güzeline
hem var hem yok mu
bile bile
adalet yok ya
canımı yakar bu sessizlik

yerimi bilmem
bilmem ne taraftayım
sesimi duymam
ne zamandır araftayım.

kimler varmış içimde
yoklama yaptım
deliler çıktı, cellatlar,
bir de şeytanlar

kalbin işine bak
yüzüne bakamaz
ağlar durur sen uyurken.



Uzun lafı kısası hala dinlemeyenler varsa en kısa zamanda edinip dinlemelerini tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Üşenmeyip yorumladığın için teşekkürler. (: